Güç Birliği Partisinden 6'li Parti Mutabakat Metni

6'lı parti ittifakı ve iktidar açık bir ihanet işbirlikçileri ile birlikte ortak bir hedefe, ortak bir dış idare ile birlikte hareket etmektedir.

PAYLAŞ
Malatya Birlik Gazetesi - MALATYA BİRLİK GAZETESİ

6’lı parti ittifakı ve iktidar açık bir ihanet işbirlikçileri ile birlikte ortak bir hedefe, ortak bir dış idare ile birlikte hareket etmektedir.

Mutabakat metni olarak halkın önüne sunulan güçlendirilmiş parlamenter sistem dedikleri bir Türkiye Cumhuriyeti Devleti açısından oldukça tehlikeli içerik ihtiva eden bir taslak metindir. Yine ve defalarca yapıldığı üzere yeniden çarpıtıcı algı yöntemleri ile içeriği ve iç yüzü tamamen gizlenerek kamuoyunun hassasiyeti beslenerek yine uyutulmaya çalışılıyor...

Uyan artık Türkiye’m uyan derin uykundan!!!

Öncelikle Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin Anayasasının Değiştirilemez ilk dört maddesini inceleyelim;

ANAYASANIN İLK 4 MADDESİ NEDİR?

Türkiye Cumhuriyeti Anayasası bugüne kadar yirmi bir kez değişikliğe uğradı. Türkiye Cumhuriyeti Anayasası veya 1982 Anayasası, 9 Kasım 1982’den bu yana geçerli olarak yürürlükte yer alıyor. Anayasa; Başlangıç, Genel Esaslar, Temel Haklar ve Ödevler, Cumhuriyetin Temel Organları, Mali ve Ekonomik Hükümler, Çeşitli Hükümler, Geçici Hükümler ve Son Hükümler olmak üzere toplam yedi bölümden oluşuyor. Anayasa’nın ilk 4 maddesi ise değiştirilemez.

I. DEVLETİN ŞEKLİ

MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.

II. CUMHURİYETİN NİTELİKLERİ

MADDE 2- Türkiye Cumhuriyeti, toplumun huzuru, millî dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk Devletidir.

III. DEVLETİN BÜTÜNLÜĞÜ, RESMÎ DİLİ, BAYRAĞI, MİLLÎ MARŞI VE BAŞKENTİ

MADDE 3- Türkiye Devleti, ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütündür. Dili Türkçedir.

Bayrağı, şekli kanununda belirtilen, beyaz ay yıldızlı al bayraktır. Millî marşı “İstiklal Marşı’dır.

Başkenti Ankara'dır.

IV. DEĞİŞTİRİLEMEYECEK HÜKÜMLER

MADDE 4- Anayasanın 1 inci maddesindeki Devletin şeklinin Cumhuriyet olduğu hakkındaki hüküm ile 2 nci maddesindeki Cumhuriyetin nitelikleri ve 3 üncü maddesi hükümleri değiştirilemez ve değiştirilmesi teklif edilemez.

BAŞLANGIÇ

“Türk Vatanı ve Milletinin ebedi varlığını ve Yüce Türk Devletinin bölünmez bütünlüğünü belirleyen bu Anayasa, Türkiye Cumhuriyetinin kurucusu, ölümsüz önder ve eşsiz kahraman Atatürk’ün belirlediği milliyetçilik anlayışı ve onun inkılap ve ilkeleri doğrultusunda;

Dünya milletleri ailesinin eşit haklara sahip şerefli bir üyesi olarak, Türkiye Cumhuriyetinin ebedi varlığı, refahı, maddi ve manevi mutluluğu ile çağdaş medeniyet düzeyine ulaşma azmi yönünde;

Millet iradesinin mutlak üstünlüğü, egemenliğin kayıtsız şartsız Türk Milletine ait olduğu ve bunu millet adına kullanmaya yetkili kılınan hiçbir kişi ve kuruluşun, bu Anayasada gösterilen hürriyetçi demokrasi ve bunun icaplarıyla belirlenmiş hukuk düzeni dışına çıkamayacağı;

Kuvvetler ayrımının, Devlet organları arasında üstünlük sıralaması anlamına gelmeyip, belli Devlet yetki ve görevlerinin kullanılmasından ibaret ve bununla sınırlı medeni bir işbölümü ve işbirliği olduğu ve üstünlüğün ancak Anayasa ve kanunlarda bulunduğu;

Hiçbir faaliyetin Türk milli menfaatlerinin, Türk varlığının, Devleti ve ülkesiyle bölünmezliği esasının, Türklüğün tarihi ve manevi değerlerinin, Atatürk milliyetçiliği, ilke ve inkılapları ve medeniyetçiliğinin karşısında korunma göremeyeceği ve laiklik ilkesinin gereği olarak kutsal din duygularının, Devlet işlerine ve politikaya kesinlikle karıştırılamayacağı;

Her Türk vatandaşının bu Anayasadaki temel hak ve hürriyetlerden eşitlik ve sosyal adalet gereklerince yararlanarak milli kültür, medeniyet ve hukuk düzeni içinde onurlu bir hayat sürdürme ve maddi ve manevi varlığını bu yönde geliştirme hak ve yetkisine doğuştan sahip olduğu;

Topluca Türk vatandaşlarının milli gurur ve iftiharlarda, milli sevinç ve kederlerde, milli varlığa karşı hak ve ödevlerde, nimet ve külfetlerde ve millet hayatının her türlü tecellisinde ortak olduğu, birbirinin hak ve hürriyetlerine kesin saygı, karşılıklı içten sevgi ve kardeşlik duygularıyla ve "Yurtta sulh, cihanda sulh" arzu ve inancı içinde, huzurlu bir hayat talebine hakları bulunduğu;

FİKİR, İNANÇ VE KARARIYLA anlaşılmak, sözüne ve ruhuna bu yönde saygı ve mutlak sadakatle yorumlanıp uygulanmak üzere.

TÜRK MİLLETİ TARAFINDAN, demokrasiye aşık Türk evlatlarının vatan ve millet sevgisine emanet ve tevdi olunur.”

6’lı Partinin mutabakat metninde parlamenter demokrasiye, güçlendirilmiş parlamenter demokrasi denilerek yine bir hedef anayasa dayatması ile karşı karşıyayız. Parlamenter demokrasi olarak başlık atılıyor içerik tamamen farklı. Yeni bir anayasa taslağı niteliğindeki bu metinden içerisinde Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin Cumhuriyet esaslarındaki değişmez niteliklerinden olan temel kavramlardan “Türk Milleti” ifadesi yok, bununla birlikte Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün yok sayılırcasına ithaf veya saygı niteliğinde adı dahi geçmiyor.

Daha vahimi mutabakat metinde;

“Türkiye, parlamenter demokrasi bakımından köklü bir geçmişe sahiptir. Kesintiye uğrayarak halkın iradesinin engellendiği dönemler olsa da güçlü bir parlamenter demokrasi kültürüne sahibiz. Bununla birlikte ülkemizde hiçbir zaman gerçek anlamda çoğulcu demokrasiye geçiş de mümkün olmamıştır. 1921 Anayasası’nın nispeten kapsayıcılığının peşinden kurulan

Türkiye Cumhuriyeti devleti, sonraki anayasalarında daha dar kalıplara girmiştir.” İfadesiyle,

Cumhuriyetin kuruluş esaslarının belirlendiği, 1924 anayasası bu metin tarafından reddediliyor!

Ayrıca anayasanın ilk dört maddesine de Bu metinde muhafaza edileceklerine dair en ufak bir atıf yapılmamış.

Mutabakat metnindeki 1921 anayasası üzerinden bir düzenleme yapılacak olması anayasanın ilk dört maddesinin kaldırılması anlamına da geldiği için bilinçli olarak açıklanmayan bu ifadeler Türkiye’nin geleceği açısından oldukça tehlike arz eden bir durum olduğu gözlerden kaçmamalıdır.

Üstelik 1921 anayasası henüz milletleşmemiş bir ulus halkının yönetimi için geçici olarak bağımsızlık mücadelesi verilirken hazırlanmıştır. Teşkilatı esasinin birçok maddesinin uygulanmaya devam ettiği Türkiye'de iki anayasanın olduğu, birisinin İstanbul hükümeti tarafından, birisinin de Büyük Millet Meclisi tarafından kabul edildiği bir durum ortadayken zor koşullarda hazırlanmıştır.

1921 anayasasında;

-    Meclis çatısı altında yasama ve yürütmeyi tek bir çatı altında toplayan millet yok, cumhuriyet yok, nitelikleri yok,

-    Devletin dini kavramı ve şeriat var, laiklik yok,

-    Devletin karakterinin ve şeklinin belli olmadığı ve vilayetler üzerinden muhtariyetin tanındığı bir anayasa.

Bundan dolayı da bu anayasaya özellikle Türkiye Cumhuriyeti devletinin kuruluş ilkelerine karşı olan gruplar, siyasetçiler ve terör örgütlerinin Türkiye Cumhuriyeti, Türk Milleti Halkı, Cumhuriyetin temel nitelikleri ve laiklik olmadan bir ulus devletinin inşası üzerine bir mutabakata varıldığı, bununla birlikte;

Mutabakat metninin bulunduğu kitapçığında 16.sayfasında “bu yeni bir başlangıç ve yeni bir inşadır” ibaresi bu süreçte anayasanın ilk dört maddesinin gözetilmeden yeni bir devlet kurulabileceği 1921’den sonrasındaki dar kalıp ifadesi ile kast edilen ilk dört maddesinin kaldırılması anlaşılıyor.

1921 Anayasası ilke kez 6’lı Parti ile gündeme alınmadı! 1921 Anayasasını ön plana çıkaranlar kimler dediğimizde bakın karşımıza kimler çıkıyor?

Öcalan'ın 2010'daki Anayasa değişikliği sürecinde kendisini ziyaret edenlere yaptığı açıklamalarda Öcalan, “1916-20 sürecinden sonra 1921 Anayasası oluştu. Bu anayasanın daha sonra netleştirilip demokratikleştirilmesi beklenirken 1924 Anayasası ile -bu anayasada tamamen Kürtlerin inkârı vardır- daha oligarşik ve bürokratik bir anayasa haline getirildi. Şimdi de AKP anayasası haline getiriliyor. Ben, 1921 Anayasası'nı yeniden güncelleyelim diyorum" ve "Kürt sorunu başta olmak üzere Türkiye'nin yaşadığı sorunların çözülmesi için 1921 Anayasası'nın günümüze uyarlanması gerekir" demişti.

1921 Anayasası'nda 10'uncu madde ile Türkiye coğrafi olarak vilayetlere ayrılıyor, 11'inci maddede "Vilâyet mahalli umurda manevi şahsiyeti ve muhtariyeti haizdir."ifadesi yer almaktadır. Öcalan ve PKK, buradan "siyasi özerklik" anlamını çıkarmaya çalışarak bu anayasayı ön plana çıkarıyor. Oysa 1921 Anayasası, vilayetlerin, ırk, din ve dil esasına göre değil coğrafi şartlara göre kurulduğunu belirtiyordu.

HDP’nin eski adı Demokratik Toplum Partisi’nin Ekim 2007 Kongresine damga vuracak ve kongrenin sonuç bildirgesine bu ifade eklenecekti. “Türkiyelilik” üst kimliği ile vatandaşlığın ele alınmasının savunulduğu bildirgede, 6’lı masaya çok benzer şu ifadeler kullanılacaktı:

“… farklı kimlik ve kültürler, kendi farklılıklarını anayasal güvence içerisinde koruyup geliştirdikleri bu sistemle daha özgür bir ortama kavuşacaklardır. Aslında 1920’lerde kabul edilmiş olan bu esaslar, 1921 anayasasında da yer almış, 1924 Anayasası ile ortadan kaldırılmıştır.”

Tutuklu bulunan eski Eşbaşkan Figen Yüksekdağ da Temmuz 2019’da “1921 Anayasası’nın

3.    maddesi 11. fıkrasında özerklik, kendi kendisini idare eden, bu güce sahip olan idari güçler olarak tanımlanır” diyecek ve 1921 Anayasası üzerinden yeni bir anayasanın inşasını istedi.

Öcalan 1921 Anayasası vurgusunu 2000’li yılların başında ilk yapan kişilerden biriydi, birkaç yıl sonra da benzer sözü dönemin Dışişleri Bakanı Abdullah Gül “Türkiye’nin en özgürlükçü Anayasası 1921’di.” diyerek destekledi.

Daha önce de PKK'yı kullanan ABD ve AB, eş zamanlı olarak Türkiye'yi yöneten siyasi kadrolar üzerinden aynı hedefe dönük siyasi projeleri uygulatmaya çalışmıştır. Turgut Özal'ın "Federasyonu tartışalım", Tansu Çiller'in "Bask modeli", Mesut Yılmaz'ın "AB'nin yolu Diyarbakır'dan geçer" diye ifade ettikleri yaklaşımlar, dış dayatmaların eseriydi. Tayyip Erdoğan döneminde, Oslo'da PKK ile "koordinatör ülke temsilcisi" nezaretinde masaya oturulması, açılım süreci ve Dolmabahçe mutabakatı da böyle bir siyasi oy rantı peşinde olmanın sonucuydu.

PKK’nın siyasi kolunun parti programlarına da giren bu tanımlama üzerinden, projeyi destekleyen düşünce kuruluşları tarafından da pek çok kongre, çalıştay ve çeşitli programlar düzenlenerek raporlar, makaleler ve görüşler bildirmek suretiyle görüşlerini yaygınlaştırmaya devam edeceklerdi. Bunlardan biri de Murat Belge’nin başkanlığını yaptığı, Osman Kavala’nın yönetiminde olduğu, yurtdışından fonlanan ve ‘Kürt Sorunu İçin Barış İnisiyatifi’nin parçası olarak bilinen Helsinki Yurttaşlık Derneği’ydi.

Dernek tarafından hazırlanan derginin ‘Demokratik Özerklik Üzerine’ başlıklı Mesut Yeğen tarafından Ağustos 2011’de hazırlanan makalesinde Öcalan’ın tutumu anlatılıyordu.

“Öcalan demokratik özerkliği tartışırken sık sık vilayetleri özerk idari birimler olarak tanımlayan 1921 Anayasasına referans vermekle beraber, yine aynı sıklıkla özerk Kürdistan’dan da bahsediyor, yerel ve özerk ekonomiden de. DTK metninin başlığı ise malum Demokratik Özerk Kürdistan Modeli Taslağı.”

Yakın zamanda Almanya’nın başkenti Berlin’de bir konferansta 1921 vurgusunu yapan Hatip Dicle’den sonra HDP Eş Genel Başkanı Mithat Sancar’dan tam da CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu’yla görüşmesinin hemen ardından, Sancar, CHP lideriyle 5 Şubat 2021’de “Parlamenter sisteme dönüşte 1921 Anayasası ilham alınabilir” dedi.

Bu süreçte yapılan yoğun çalışmalarda sürekli 1921 Anayasası ve dar kapsayıcılığı üzerine vurgu yapılırken yine Şubat 2021’de dönemin Adalet Bakanı Abdülhamit Gül “Bugün 1921 Anayasası’nın ruhuyla, yine cumhuriyetimiz ikinci yüzyılına girerken, yeni bir toplumsal sözleşmeyi, yine gazi meclisimizin iradesiyle, milletimizin iradesiyle yeni anayasayla taçlanacağına olan inancımız tamdır. 1921 Anayasası; Türkiye’de yaşayan herkesin, her düşüncenin, her inancın, her anlayışın yansıdığı bir toplumsal sözleşme metnidir.” dedi.

Bu açıklamanın ardından yine 20 Şubat 2021’de AKP Grup Başkanvekili Cahit Özkan kameralar karşısına çıkmış, bu anayasa çalışmasının, “Yeniden Kuruluş Anayasası” olacağını belirtmişti.

Dikkat edilmesi gereken en önemli detaylardan biri de ‘Yeniden Kuruluş Anayasası’ ifadesinin asıl mimarı eski CIA ajanı Graham Fuller’in olmasıydı.

Sonra karşımıza aynı ifadelerle Külliye’de anayasa hazırlayanların başındaki Prof. Dr. Yavuz Atar yazdıkları anayasanın başlangıç bölümünü değiştireceklerini, bunun kapsayıcı bir anayasa olduğu söyledi.

İşte AKP’nin de 1921 Anayasası’na vurgusunun altında sadece ‘özerklik’ ve ‘millet kimliğinin’ yer alması yatmıyordu. Buna ek olarak 1921’de ‘Devletin Dini İslam’dır’ maddesinin yeniden gelmesini istiyorlardı…

Son 15 yılda Yeni Anayasa’ ve ‘Sivil Anayasa’ sözü ile yürütülen Anayasa çalışmalarına, devam eden ve ortaya koydukları mutabakat metninde 1921 anayasasına yeniden yer veren;

6 partiden biri CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu gelen tepkilere karşılık “Bunlar yapay olarak çıkarılan tartışmalardır.” ve “Amacımız En özgürlükçü anayasayı yapmak…” diyerek siyasi varlığını sürdürebilmek adına kapalı kapılar ardında kimlerle masaya oturduğunu bir kez daha kanıtlamış oldu.

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun 16 Eylül’de Demokratik Gelişim Enstitüsü toplantısına katılan Kılıçdaroğlu, “anadilde eğitim” konusuna ilişkin sarf ettiği “Dünyadaki uygulamaları inceledik. Çocuğun ilk iki veya üç okul yılında eğitimini asıl olarak anadilde yapması, paralel

olarak resmi dili de öğrenmesi, üçüncü veya dördüncü sınıfta resmi dile geçmesi, bir çözüm yolu”sözlerinin ardından;

Demokratik Gelişim Enstitüsü (DPI – Demokratic Progress Institute) 21.02.2022 tarihinde “Türkiye’de Anayasa Yapımı ve Çatışma Çözümü” adı altında bir dizi toplantı gerçekleştirdi ve bir rapor yayınladı. Bu raporu hazırlayanlar;

PKK ile açılımının ‘Akil İnsanlar Heyetinden’ Prof. Dr. Fazıl Hüsnü Erdem, AİHM uzmanı Prof. Dr. Sevtap Yokuş, Taraf’ın internet versiyonu Serbestiyet ve Kurdistan 24 online sitelerinin yazarı ve ‘Akil İnsan’ Dr. Vahap Coşkun ve ‘Kürt meselesi’ uzmanı Dr. Zeynep

Ardıç.

Bu raporun ilk girişinde “Türkiye’de olası bir çözüm sürecinin yeniden başlaması için gereken yasal hazırlıkların ve anayasa yapım sürecinin ihtilafların çözümüne nasıl katkı sağlayabileceğinin tasarlanması…” şeklinde hedefleri özetlenmiş.

Raporda;

•    Türkiye’nin ‘etnik, dilsel, dinsel ve kültürel açıdan çok çeşitli olduğunu’ söylüyor ve kapsayıcı bir anayasa öneriyor

•    ‘Türk milleti’ ifadesinin kaldırılması gerektiğini, yerine kapsayıcı bir vatandaşlık tanımı yapılması zorunluluğunu ortaya koymuş.

‘Türk milleti’ ifadesinin kaldırılması ve yerel özerkliğin Türkiye’ye getirilmesi için 1921 Anayasası benzeri bir kapsayıcılığın olmasının zaruri olduğunu raporda defalarca vurgulanmış. Diğer anayasaların da ‘dar’ olduğunu, yerel özerkliğin önünü kapadığını ve vatandaşlık tanımının yapılmasıyla kapsayıcılığın bittiğini net bir şekilde söylüyor.

Mutabakat metninde ise ‘Herkesin kendi kimliğiyle, eşit kamusal, siyasal yaşama katıldığı…’ şeklinde devam eden ucu açık bir metin olarak karşımıza çıkıyor.

•    Anayasa yapımında toplumun tüm kesimlerinin masa etrafında toplanması gerektiğini savunuyor.

Mutabakat metnini savunan Kılıçdaroğlu’nun dün söylediği söz: “Anayasayı tüm kesimlerin katılımıyla, hiçbir kesimi, hiçbir kimseyi dışlamadan, hep birlikte yapacağız.”

•    Anayasayla toplumsal barış ve huzuru sağlamayı hedefliyor.

•    Kayyum atamalarına karşı çıkıyor, bunların kaldırılması ve anayasa güvencesine alınmasını savunuyor.

•    Basın özgürlüğünün anayasal güvence altına alınmasıyla’ ilgili görüş bildiriliyor.

•    Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM) kararlarının uygulanması için gerekli adımların atılması konusu ele alınıyor.

•    ‘Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri’ kanunuyla ilgili talepler.

•    Cumhurbaşkanlığı kararnamelerin yasa dışı olduğu ve kaldırılması gerektiği…

•    Yerel Yönetimlerin güçlendirilmesi… gibi birebir örtüşen ibareler bulunmaktadır.

6 partinin hazırladığı metinde yerel yönetimlerin güçlendirilmesi vurgusuna atıf yapılmış, ancak örtülü Raporda ise ‘Yerel özerklik’ olmalı diyor. Hatta illeri kültürel ya da coğrafi olarak ayırıp eyalet haline getirerek bunun Kürtlerin en büyük taleplerinden biri olduğunu savunuyor.

Yerel ile ilgili yatırım, hizmet, sağlık, kamu düzeni gibi olaylarda görevi valiye veren yasanın değişmesi gerektiğini söylüyor ve karar alım süreçlerinde yerel yöneticilerin ve sivil toplumun olması gerektiğine işaret ediyor. Mutabakat metninde de kentin geleceğini ilgilendiren konularda karar alım süreçlerine bunların dâhil edilmesi isteniyor.

2021’deki Türkiye raporunu hazırlayan DPI İngiltere’de faaliyet gösteren Kerim Yıldız başkanlığında faaliyetlerini sürdüren bir düşünce kuruluşudur.

Kerim Yıldız ise İngiliz Lordlar Kamarası üyesi Lord Avebury’nin desteğiyle kurulan ‘Kürt İnsan Hakları Projesi’ adlı kuruluşun eski başkanı.

PKK dostu olarak bilinen Avebury’nin, Abdullah Öcalan ile Suriye’de yüz yüze defalarca görüştüğü bilinmektedir. Kısaca İngiliz istihbaratına yakın olduğu bilinen DPI, PKK açılımının fikriyatını oluşturan kritik enstitülerden biri…

DPI’nın ‘Uzmanlar Kurulu Üyeleri’ arasında; Ali Bayramoğlu, Oral Çalışlar, Cengiz Çandar, Vahap Coşkun, Fazıl Hüsnü Erdem, Ayşegül Doğan, Kezban Hatemi, Kadir İnanır, Ahmet İnsel, Bejan Matur, Avni Özgürel, Ufuk Uras, Sevtap Yokuş… Bulunmaktadır.

Ayrıca bir başka kuruluş olan Denge Denetleme Ağı tarafından hazırlanan Güçlendirilmiş Parlamenter Sistem raporunda da geçerli benzerlikler bulunmaktadır.

Sürekli Anayasa çalışmaları yapan Denge Denetleme Ağı yurtdışı destekli bir kuruluş. Kuruluşa İstanbul Politikalar Merkezi, Birleşik Krallık Dışişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Komisyonu Sivil Düşün Programı, Alman Marshal Vakfı, Hollanda Kraliyeti tarafından büyük bir fon aktarımı yapılıyor.

Bu kısa metinde dikkat çeken bir ifadede “1921 Anayasası’nın nispeten kapsayıcılığının peşinden kurulan Türkiye Cumhuriyeti devleti, sonraki anayasalarında daha dar kalıplara girmiştir.” yine bir ortak kavram…

İktidarıyla muhalefetiyle bugüne kadar gelinen süreçte, gerçekte benzerlikleri ile ortak noktada buluşan ancak sözde muhalefetin altına imza attıkları mutabakat metninin imzalandığı yer ve tarih bizlere gerçeği bir kez daha gözler önüne seriyor. Yer Bilkent Oteli, Tarih 28 Şubat… Bundan tam 21 yıl önce, 14 Ağustos 2001’de Tayyip Erdoğan’ın yeni kurulan AKP’nin tanıtım toplantısı yapıldığı yer ve 28 Şubat tarihi ile siyasete dahil olan AKP iktidarı…

Özetle 6’lı partinin ortaya koyduğu mutabakat metnini hazırlayan 6 parti değil AKP ve HDP ile birlikte 8 partinin yıllardır süre gelen çalışmalarının neticesi olarak görüyoruz. Ortak noktaya vardıkları en önemli konu da hepsi Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın ilk dört maddesini değiştirmek suretiyle Cumhuriyeti ortadan kaldırmaktır.

Sonuç olarak İki kutup gibi gösterilen esasında AKP iktidarının artık tamamlayacağı görevlerinin devamını üstlenen ve yine toplumsal mühendislikler kullanılarak ayrıştırma ve kutuplaştırma politikaları ile iki seçenek ile tek sonuca ulaşılmak istenmektedir…

Türkiye Cumhuriyeti Devletini ve Temel Niteliklerini Yıkmak suretiyle Yeni Yüzyılda Kendi Hedefleri Doğrultusunda Yeniden İnşa Etmek!

Böylesi bir tehdit karşısında yine Ulu önderimizin belirttiği üzere; “Ey Türk istikbalinin evladı! İşte, bu ahval ve şerait içinde dahi vazifen, Türk İstiklâl ve Cumhuriyeti'ni kurtarmaktır!” Sözünün gereğini yapacak gerçek vatanperverlerin birliğine, dirliğine mutlak ihtiyaç vardır…

Bu bilgiler ışığında ortada iki ittifak olmadığı, tek amaca hizmet eden anlaşılmış ve programa uyan eylemleri ile tek bir zihniyete hizmet eden kişilerin olduğu açıkça görülmektedir.

Çözüm; Kurtuluş Savaşının yaşandığı dönemdeki Kuvayi milliye Ruhunu yeniden yakalamak, Atatürkçü Düşünce sistemi ile 1924 Kurucu Anayasasını güncelleyip Cumhuriyeti ve temel niteliklerine sahip çıkarak Türk milletini bu büyük ve hain tuzaktan kurtarmaktır.

Çözüm; Sancılı bir dönemde Türkiye’de bağımsızlık mücadelesindeki herkesi bir araya getiren milli ve manevi değerlere sımsıkı sarılan;

Adanmışların (doğru, dürüst, ahlaklı, erdemli, adaletli, cesur, çalışkan, ilmen ve bilmen donanımlı, yüksek şuura erişmiş bireyler) sivil halkı ile siyasi örgütlenmelerin ben demeden biz olma bilincine erişerek Milletin menfaati doğrultusunda ortak hareket etmeleridir.

Çözüm; Siyasi açıdan öncelikle TBMM’de adanmış asillerin çoğunluğu elde etmelerinden geçiyor, 301 milletvekili ile mevzuatlar değiştirilerek hatta 360 milletvekili ve yüce divan ile 400 milletvekili hedefine ulaşmaktır.

Çözüm; Demokrasi anlayışında farklı düşünceleri bir araya getirirken tek ve net kırmızıçizgimiz vatanperverlik olmalıdır.

Bu durumda;

“SÖZ KONUSU VATANSA GERİSİ TEFERRUATTIR! diyor ve çözüm için Vatanperver bireylerin oluşturacağı gerçek bir ittifaka sizleri davet ediyoruz! Gelin Birlik olalım Gelin Dirlik Kuralım!

Ali KARNAP

Güç Birliği Partisi

Genel Başkanı

HABERİ PAYLAŞ:
BUNLARA DA BAKIN